Hvis du ejer en dansk webshop, så er der altid måder, hvorpå du kan optimere din egen hjemmeside. Her kommer vi til at snakke om blot tre af de mange muligheder du har; fordelene ved at få dansk CVR, vigtigheden af et godt layout og hvordan du optimalt udvider dit sortiment af varer.
Læs med hvis du godt kunne bruge nogle hurtige fif til, hvordan du skaber en endnu bedre dansk forretning på nettet.
Fordelen ved et dansk CVR
Vi kan ikke snakke om hvordan du optimerer din dansk webshop uden vi også snakker om, hvor vigtigt og betydningsfuldt det er, at du bruger et dansk CVR.
Med et dansk CVR sender du et tydeligt signal til dine kunder, at din webshop netop er dansk. På den måde kan dine kunder helt automatisk se, om din virksomhed lever op til kravene indenfor den danske lovgivning. Du sender samtidig et signal om, at dine varer er af god kvalitet, fordi det netop ofte er dette, Danmark er kendt for.
På den måde kan et dansk cvr – samt et mærkat på webshoppen der viser dette – være med til at opbygge dit rygte som webshop og vise dig frem som en pålidelig dansk webshop.
Et godt layout er vigtig for brugerfornemmelsen
Vi ved alle sammen hvor dybt frustrerende det kan være at komme ind på en hjemmeside eller webshop, som forekommer rodet og svær at navigere. I dag befinder de fleste danskere sig ofte og i lang tid ad gangen på nettet. Det betyder også, at vi har helt bestemte krav til, hvordan en webshop og hjemmeside skal se ud.
Det er derfor rigtig vigtigt, at du har opmærksomhed på dette på din egen webshop. Prøv at kigge på den med en kundes blik. Er tingene nemme at finde? Er farverne på webshoppen pæne og imødekommende? Er det nemt at få købt det man har brug for?
Hvis du på noget tidspunkt bliver frustreret, når du bruger din egen webshop, så ved du at der er noget der skal ændres. Det skal være legende let at kunne finde rundt på en webshop og navigere fra det ene sted til det andet. Ellers kan du være sikker på, at kunderne snart fordufter igen.
Udvid dit sortiment
En måde du kan forbedre din egen webshop på, er ved at begynde at udvide dit sortiment – det vil sige de ting du sælger ud af. Selvfølgelig er det godt at have en bestemt niche man holder sig til og det er ikke godt at begynde at sælge i øst og i vest.
Men hvis du for eksempel sælger kattelegetøj, så kan det være en god ide også at sælge hundelegetøj. Eller hvad med at sælge strikkeudstyr, når du i forvejen sælger hobby-materialer?
Det er mange måder man kan udvide sit sortiment på, samtidig med at man stadig beholder sin niche. Alt hvad det kræver er lidt fantasi og at sætte sig ind i, hvad kunderne kunne være interesserede i også at få fat i, når de køber af de varer du allerede har på din webshop.